نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و 32 متهم دیگر پرونده صبح امروز (دوشنبه) در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

 

814.jpg (79 KB)

 

در این جلسه قهرمانی نماینده دادستان به قرائت بخش اول کیفرخواست 240 صفحه ای متهمان و دلایل انتساب جرم پرداخت. پس از قرائت بخش اول کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، قاضی مسعودی مقام با اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعدی دادگاه متعاقباً اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است سید محمد امامی، تهیه کننده سریال شهرزاد است که مراودات بسیاری با متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان داشته است، سال گذشته تعدادی از هنرمندان با ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه آزادی محمد امامی را درخواست کردند اما سخنگوی قوه قضائیه این نامه را غیر هنرمندانه خواند.

نام محمد امامی در جلسات رسیدگی به پرونده بانک سرمایه و بخش مربوط به سید محمدهادی رضوی و احسان دلاویز برده شده و از او به عنوان متهم یاد شده بود.

رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران در یکی از جلسات دادگاه بانک سرمایه گفت: سیدمحمد امامی و دلاویز (متهم ردیف دوم پرونده) در بانک سرمایه همه کاره بودند و در اعطای تسهیلات به خود و سایرین دخالت می‌کردند. بازیگر اصلی میدان تهاترها با بانک سرمایه امامی بوده است و از طریق ارتباط با دلاویز و فردی که از بستگان رضوی و مدیر شرکت توسعه ساختمان بانک سرمایه بوده ملک خریده و 30 میلیارد گران‌تر به شرکت توسعه می‌فروختند./ ایسنا