مادر رومینا اشرفی نوجوان 13ساله تالشی که خرداد ماه امسال توسط پدرش به قتل رسید، اظهار داشت: رای دادگاه برای همسرم تنها 9 سال حبس اعلام شده است؛ به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در این پرونده و قصاص همسرم هستم.

 

MadareRomina.jpg (82 KB)

 

رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی در در رابطه با این موضوع بیان کرد: با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی بر رسیدگی ویژه به این پرونده، رای دادگاه، ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.

وی ادامه داد: خواهان تجدید نظر خواهی دراین پرونده و قصاص همسرم هستم و دیگر نمی‌خواهم شوهرم به روستا بازگردد.

رعنا دشتی اضافه کرد: بعد از 15 سال زندگی مشترک، هیچ علاقه و امیدی به ادامه زندگی با همسرم که این بلا را سر ما آورده، ندارم و نگران جان تنها پسر هستم. در همین مدت کوتاه بارها خانواده همسرم، من و فرزند خردسالم را تهدید کرده‌اند و با وجود آن که صلاحیت لازم را ندارند؛ قصد گرفتن کودک خردسالم را دارند. اگر همسرم قصاص نشود، باید زندانی یا تبعید شود، در غیر این صورت هیچ امنیتی برای من قابل تصور نیست.

به گفته مادر رومینا حکم دادگاه برای بهمن خاوری که فرزندش چند روز قبل از قتل با او فرار کرده بود نیز، تحمل تنها دو سال حبس است.

لازم به ذکر است، رومینا اشرفی، دختر نوجوان 13 ساله تالشی متولد 1385 بود که در اول خرداد ماه سال 99 در روستای سفید سنگان لمیر، توسط پدرش به قتل رسید.

با وجود آنکه در روزهای ابتدایی از خبر قتل رومینا به عنوان نمونه‌ای از نقض آشکار حقوق کودک نام برده می‌شد و گفته می‌شد که به دلیل ماهیت جرم، دادستان مطابق با ماده 5 قانون حمایت از کودک و نوجوان به عنوان مدعی‌العموم در این پرونده وارد عمل می شود؛ ولی رای دادگاه موجب برخی نگرانی ها برای مادر رومینا و تنها فرزند خردسالش شده است.

بر اساس قانون مجازات اسلامی پدری که فرزندش را بکشد قصاص نمی‌شود و در صورت محکومیت در دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود./ ایلنا