کیوان امام وردی متهم به اغفال و تجاوز به دختران جوان دستگیر شد و در اولین اعترافات خود گفت که تجاوزی انجام داده اما به دلیل بیماری روانی و سادیسمی که دارد، دست به این کار زده است، در حالیکه پلیس می‌گوید او اصلاً بیماری روانی ندارد.

 

4486865.jpg (35 KB)

 

پس از دستگیری این متهم سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در تشریح جزئیات دستگیری کیوان امام وردی گفت: این متهم خود به جرم و تخلفش اقرار کرده، البته مدعی شده که سادیسم دارد، اما این گونه نیست. برای تشخیص معیار سادیسم و بیماری روانی متهم باید حتما به پزشکی قانونی مراجعه کند تا مشخص شود آیا جنون او محرز است یا خیر.

مهدی عزیز زاده قصاب وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به مطرح شدن بحث سادیسم توسط متهم کیوان امام وردی اظهار کرد: از نظر بنده سادیسم جنون به حساب نمی آید، زیرا در جنون مبنا نداشتن قصد است.

وی ادامه داد: بنا بر ماده 149 قانون مجازات اسلامی هرگاه مرتکب در زمان ارتکاب جرم دچار اختلال روانی بوده، به نحوی که فاقد اراده یا قوه تمیز باشد، مجنون محسوب می‌شود و مسئولیت کیفری ندارد.

این وکیل پایه یک دادگستری افزود: پرونده افرادی که متهم به تجاوز هستند در دادگاه کیفری یک بررسی می‌شود و اگر متهم مدعی جنون باشد، پزشکی قانونی باید جنون را تشخیص دهد که در صورت تایید مطابق با ماده 149 مسئولیت کیفری نخواهد داشت. اما اگر بر اساس نظر پزشک متهم فاقد جنون باشد بر اساس ماده 224 قانون مجازات اسلامی محکوم به اعدام می‌شود، زیرا عنوان اتهامی او زنا به عنف است.

علی نجفی توانا وکیل پایه یک دادگستری نیز با اشاره به جرم تجاوز بیان کرد: به طور کلی افرادی که دست به تجاوز می‌زنند دارای نارسایی روانی هستند، زیرا قدرت کنترل خود را از دست می‌دهند، اما سادیسم جنون به حساب نمی‌آید و رافع مسئولیت کیفری نیست. کسی که تجاوز به عنف کرده، باید اعدام شود و تجاوز چند حالت دارد؛ حتی بیهوش کردن هم جزئی از تجاوز به عنف به شمار می‌آید، زیرا برخلاف میل طرف مقابل تجاوز انجام شده و از همین لحاظ مجازات آن حدی و اعدام است.

بر اساس قانون این متهم به دلیل آن که تجاوز به عنف کرده است، محکوم به اعدام خواهد شد، البته باید منتظر ماند و دید که جلسات دادگاه این متهم چه زمانی برگزار خواهد شد./ همشهری آنلاین