صبح امروز (جمعه) آزمون عمومی تصدی منصب قضا برگزار شد و نتایج این آزمون تستی تا اواخر آبان از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور  اعلام خواهد شد.

 

2816488_692.jpg (132 KB)

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امروز صبح با حضور در دانشگاه امیر کبیر تهران ضمن بررسی فرایند برگزاری آزمون عمومی تصدی منصب قضا، در رابطه با این آزمون بیان کرد: این آزمون امروز صبح در 22 استان کشور و با حضور 21هزار شرکت کننده برگزار و تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شد. 80 درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و 20 درصد آن را خانم ها تشکیل داده بودند.

وی ادامه داد: جذب قضات در قوه قضاییه از سه طریق صورت می گیرد. برگزاری آزمونی که امروز شاهد آن بودیم، یکی از این روش های جذب قضات است. همچنین جذب اختصاصی از طریق معدل و دانشجویان بورسیه دانشگاه قضایی از دیگر روش های جذب قضات است. 800 نفر در این آزمون جذب می شوند و در آزمون تشریحی دو تا سه برابر این عدد حایز شرایط می شوند، سپس مصاحبه شفاهی، روانشناسی تست شخصیت و گزینش قاضی صورت می گیرد.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: این آزمون در سال یکبار برگزار می‌شود، اما اگر دولت بودجه مناسب تری به این موضوع اختصاص دهد و تخصیص یابد می توانیم سالیانه چند بار آزمون برگزار کنیم و قضات بیشتری جذب کنیم. جذب قضات بیشتر، تسریع در پرونده های قضایی را به همراه دارد و کاهش پرونده های قضایی و سرعت در رسیدگی باعث رضایت مردم خواهد شد.‌/ ایلنا