رییس بازرسی کل کشور اظهار داشت: معضل آبگرفتگی در برخی شهرهای خوزستان مربوط به روزها و سال‌های اخیر نیست، مشکل آبگرفتگی برخی مناطق خوزستان مربوط به ضعف زیرساخت‌هایی است که باید پیشتر پیش‌بینی، دنبال و اجرا می‌شد؛ به همین دلیل تاب‌آوری استان در برابر چنین مشکلاتی کاهش یافته است.

 

3617184.jpg (105 KB)

 

حسن درویشیان امروز (دوشنبه) پس از پایان نخستین نشست بررسی مشکلات آبگرفتگی در خوزستان در این رابطه بیان کرد: طرح جامع فاضلاب اهواز که از سال 1385 شروع شده 40 درصد آن اجرا نشده، ضمن آنکه سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این کلانشهر وجود ندارد. ضعف زیرساخت‌ها، باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم در هنگام بارندگی و آبگرفتگی برخی شهرها از جمله اهواز، شهر بندرامام خمینی (ره) و ماهشهر شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه سامانه فاضلاب توان کشش و جذب آب‌ها را نداشته، جریان فاضلاب و آب باران از درون خانه‌ها وارد زندگی مردم شده و آنان را به زحمت انداخته است. باید فکر و برنامه اساسی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی بشود تا مردم با هر بارندگی با مشکل آبگرفتگی رو به رو نشوند. البته سال گذشته اقدام‌های موقتی در برخی مناطق اهواز که دچار آبگرفتگی شدند، انجام شد که امسال آن مناطق دچار مشکل نشدند ولی در بارندگی اخیر برای برخی مناطق اهواز و نیز شهر بندر امام خمینی(سربندر) مشکل جدی برای مردم پیش آمد و شهروندان دچار خسارت زیادی شدند. پس از جمع بندی بررسی‌ها، تصمیم گیری‌ و اقداماتی که مربوط به خوزستان است به مسوولان منعکس می‌شود و آنان ملزم به اجرا هستند.

درویشیان افزود: برخی مسایل که مربوط به وزارت نیرو، کشور و سازمان برنامه و بودجه است؛ همچون مساله تخصیص 50 میلیون یورویی نیز، در تهران پیگیری و دنبال می‌شود./ ایرنا