رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: برخی از دستورالعمل‌های بانک مرکزی که راهگشا است از سوی بانک‌های عامل اجرا نمی‌شود و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

Bazresi1.jpg (81 KB)

 

درویشیان در رابطه با این موضوع بیان کرد: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه‌قضاییه مصوب شده است کمیته‌ای با حضور بازرسی کل کشور، دادستان کل کشور و معاونت پیشگیری از وقوع جرم در مرکز و به تناسب در همه استان‌ها برای هماهنگی و هم‌افزایی رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شود.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی می تواند از طریق هماهنگی بین بانک‌های عامل در مرکز و استان با بانک مرکزی حل شود، چراکه دستورالعمل‌های بانک مرکزی قابلیت اصلاح دارد و همانند قوانین نیست که فرآیند اصلاح آن طولانی باشد. حتی سازمان نیز پیگیر اصلاح برخی از دستورالعمل‌های بانک مرکزی بوده و اصلاح انجام شده است. مشکلات در حد کلان و ملی نیز از طریق ارائه به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا قابل حل است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: البته برخی از دستورالعمل‌های بانک مرکزی که راهگشا است از سوی بانک‌های عامل اجرا نمی‌شود و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و همانطور که در دستورالعمل رسیدگی به ترک وظایف و سند تحول قضایی آمده اگر هر دستگاه و مسئولی همچون بانک مرکزی و یا بانک‌های عامل به وظیفه خود عمل نکنند، آن را دنبال می‌کنیم.

وی در خصوص واحدهای تولیدی تملک شده از سوی بانک‌ها گفت: بانک‌ها قادر به اداره واحدهای تولیدی نیستند، چراکه کارشان چیز دیگر است و به همین دلیل در قانون ذکر شده بانک‌ها باید ظرف 3 سال واحدهای تولیدی تملک شده را واگذار کنند؛ اما بخش قابل توجهی از قانون به علت وجود موانعی عملی نشده که می‌طلبد مجلس نسبت به رفع این مسئله ورود کند. بخشی از مشکلات حوزه تولید نیازمند اصلاح بخشی از یک قانون است که می‌تواند در قالب یک ماده واحده فوریت‌دار در مجلس اصلاح شود./ ایلنا