شهرام کرمی در رابطه با پرونده مرحوم آسیه پناهی اظهار داشت: طبق اعلام پزشکی قانونی آسیه پناهی در اثر سکته قلبی فوت کرده بود، اما استرس ناشی از عملیات شهرداری و سوء مدیریت صحنه نیز 10 درصد در علت مرگ او تاثیر داشته است.

 

AsiePanahi.jpg (41 KB)

 

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آسیه پناهی بیان کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی برای این حادثه، بررسی کارشناسی علت اصلی فوت آن مرحومه مقداری طول کشید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در چنین پرونده هایی علت فوت بسیار مهم است، پزشکی قانونی به لحاظ تخصصی بودن موضوع، تعیین علت فوت را در این پرونده در اولویت قرار داد و نتیجه قطعی را به ما اعلام کرد. طبق اعلام پزشکی قانونی آسیه پناهی در اثر سکته قلبی فوت کرده بود، اما استرس ناشی از عملیات شهرداری و سوء مدیریت صحنه نیز 10 درصد در علت مرگ او تاثیر داشته است.

وی افزود: با اعلام وصول نتیجه پزشکی قانونی و تایید تاثیر سوء مدیریت شهرداری در ماجرا و به جهت بکارگیری اسپری غیرمجاز در محل،  قرار جلب صادر و از ناحیه دادستان هم یک کیفرخواست صادر شد. سرانجام در دادگاه بدوی شعبه کیفری2 حکمی مبنی بر 18 ماه حبس بابت هر دو اتهام علاوه بر پرداخت دیه برای معاون اجراییات شهرداری کرمانشاه صادر شد.

کرمی گفت: به عنوان دادستان کرمانشاه به این رای اعتراض کردم، چراکه بازتاب اجتماعی و عملیات روانی این پرونده زیاد بود، برای همین تقاضای تشدید مجازات را داشتم، لذا پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته و در آنجا هم حکم را تایید کرده، اما گویا در بحث حبس قائل به تعلیق شده است.

لازم به ذکر است آسیه پناهی بانوی 55 ساله کرمانشاهی بود که برای جلوگیری از تخریب محل سکونتش، خود را به داخل چنگک بیل مکانیکی اجرائیات شهرداری انداخت که با برخورد ماموران اجرائیات شهرداری و بکارگیری اسپری فلفل مواجه شد. بدنبال وقوع این ماجرا ماموران شهرداری، آسیه پناهی را به کمپ چشمه سفید انتقال دادند که وی در مسیر انتقال به کمپ دچار حمله قلبی شد و جانش را از دست داد./ ایسنا