احمد علی فیروزجایی از آزادی قدیمی ترین زندانی استان تهران اظهار داشت: یکی از مددجویان که سالیان متمادی به عنوان قدیمی ترین زندانی استان تهران در زندان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده، مقدمات آزادی فراهم آمد و او در ششم اردیبهشت 1400 مصادف با سیزدهم ماه مبارک رمضان از زندان آزاد شد.

احمدعلی فیروزجایی معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در رابطه با این موضوع بیان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های پر فضیلت قدر و همچنین عید سعید فطر، به استناد بخشنامه 30 فروردین 1400 ریاست محترم قوه قضاییه، جهت پیشگیری از انتشار و سرایت ویروس منحوس کرونا در زندان های استان تهران، تعداد 5 هزار و 222 نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت 20 روز موافقت شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 2500 نفر از زندانیان در راستای استفاده از نهادهای ارفاقی با پیشنهاد عفو به مناسبت عید سعید فطر، به کمیسیون عفو و بخشودگی استان تهران معرفی شدند که رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

فیروزجایی افزود: با مساعدت شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان تهران، مقدمات آزادی 75 تن از مددجویان بی بضاعت از محل اعتبار  خیرین فراهم شد. از جمله برای یکی از مددجویان که به لحاظ عدم توانایی در رد مال به مبلغ حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان، سالیان متمادی به عنوان قدیمی ترین زندانی استان تهران در زندان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده و پرداخت 300 میلیون تومان از محل اعتبارات خیرین به 5 تن از شکات، مقدمات آزادی فراهم آمد و در ششم اردیبهشت 1400 مصادف با سیزدهم ماه مبارک رمضان از زندان آزاد شد./ ایسنا