رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: سند تحول متکی به من نیست، همکارانم در سراسر کشور به هیچ عنوان اجرای این سند را متوقف نمی‌کنند.

سیدابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه طی گزارشی به مردم در شبکه یک سیما ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه این روزها وقت شما صرف قوه قضاییه می شود یا قوه مجریه آینده بیان کرد: از کار قضایی غفلت نکردم البته چند روز بعد از انتخابات بیشتر دیدارهای من صرف کار های دولتی شده است. انجام کار قضایی نه تعطیل شده و نه نمی شود و کار عقب مانده ای برای رییس بعدی در قوه‌قضاییه باقی نخواهد ماند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تضمین شما برای ادامه برنامه تحول در دستگاه قضایی چیست؟ گفت: سند تحول متکی به بنده نیست که بعد از من دچار وقفه شود و حس تحول در مسولان ما در قوه قضاییه وجود دارد. بنده  119 دستورالعمل و آیین نامه را صادر کردم و ریل گذاری شده است. بنده قانونگدار نیستم ولی مجری قانونم. همکارانم در سراسر کشور به هیچ عنوان اجرای این سند را متوقف نمی کنند و اکثر  برنامه ها سیستمی شده است.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: 26 نشست با دانشجویان برگزار شد و  در این دیدارها من اصلاً ضرر نکردم، زیرا در دغدغه‌ها و مساله‌های کشور به من منتقل می‌شد و به همین منظور توصیه می‌کنم ارتباط با مردم بسیار مفید است.

وی همچنین اضافه کرد: 65 سامانه تا کنون فعال شده است و تا آخر سال ‌سامانه ‌های دیگر فعال می‌شود و  هوشمندسازی محور کار ما در قوه قضائیه بوده است و دسترسی قاضی به برخی از مدارک و اسناد شدنی نبود یا یک استعلام از بانک مرکزی می‌خواستیم زمان می‌برد که با هوشمندسازی و افتتاح سامانه‌های هوشمند در قوه قضائیه این خدمات سریع‌تر و دسترسی‌ها آسان‌تر شد. با افتتاح این سامانه‌ها و هوشمندسازی در قوه قضائیه 3 میلیون مراجعه به مراجع مختلف قضائی کم شده است./ ایسنا