بابک پاک‌نیا اظهار داشت: مطالب فضای مجازی درباره موکلانم، صحت ندارد.

بابک پاک‌نیا، وکیل سه متهم دستگیر شده در اعتراضات آبان سال 98، امروز (یکشنبه) در رابطه با آخرین وضعیت پرونده این سه نفر بیان کرد: آنچه این روزها در فضای مجازی درباره موکلانم گفته می‌شود، درست نیست.

وی ادامه داد: پس از صدور حکم اعدام از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب در این پرونده و تایید حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور، نسبت به این حکم تقاضای اعمال ماده 474 آیین دادرسی کیفری یا همان اعاده دادرسی را کردیم که این تقاضا در شعبه اول دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نیز حکم صادره نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد.

پاک‌نیا افزود: پرونده به اشتباه دوباره به شعبه اول دیوان عالی کشور ارسال ‌شد و دفتر شعبه دیوان نیز بدون اینکه ملاحظه لازم را به عمل آورد، پرونده را برای رسیدگی در اختیار قاضی قرار ‌داد تا رسیدگی کند و از آنجا که قضات دیوان به دلیل شیوع ویروس کرونا عمدتا پرونده‌ها را به منزل می‌برند تا مورد رسیدگی قرار دهند، این پرونده به همراه سایر پرونده‌ها در اختیار قاضی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اکنون که این اشتباه مشخص شده، قرار است پرونده مجدداً به شعبه 23 دادگاه انقلاب به عنوان شعبه هم عرض ارجاع و پس از تعیین وقت، رسیدگی لازم به عمل آید.

پاک‌نیا درباره وضعیت امیرحسین مرادی یکی از موکلان خود در این پرونده نیز اظهار کرد: موکل دارای بیماری پوستی است که مانند چند مرتبه قبلی، این بیماری در زندان حاد و در نتیجه برای درمان به بیمارستان اعزام شده و اکنون نیز در بیمارستان بستری است. خوشبختانه در حال حاضر وضعیت موکل در بیمارستان رو به بهبودی است اما نکته قابل تأمل این  است که با بازگشت دوباره به زندان و گذشت مدتی، دوباره بیماری پوستی وی رو به وخامت می‌رود و نیاز به درمان در بیمارستان پیدا می‌کند.

این وکیل دادگستری افزود: در گام نخست امیدواریم با توجه به شرایط قانونی موجود و اینکه حکم اعدام قبلی از سوی دیوان عالی کشور نقض شده و نگاه توام با رافت رئیس جدید دستگاه قضایی نسبت به متهمان امنیتی، دستگاه قضایی با آزادی موکلانم با تودیع وثیقه موافقت کند./ ایرنا