دکتر محمود نیلی احمدآبادی طی نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه، خواستار آزادی کسری نوری دانشجوی زندانی این دانشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در این رابطه بیان کرد: با توجه به اینکه کسری نوری دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران نیمی از دوره حبس خود را گذرانده و ظاهرا قانون این اجازه را داده که آزاد شود؛ ما در دانشگاه تهران تقاضای خانواده این دانشجو مبنی بر درخواست آزادی او را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب خواسته خانواده کسری نوری برای آزادی او را در قالب نامه‌ای به رییس قوه قضاییه منعکس کردیم و منتظر پاسخ این قوه هستیم. با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها هستیم امیدواریم با درخواست آزادی این دانشجو موافقت شود.

رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: خوشبختانه قوه‌قضاییه تاکنون دانشجویانی که مشکل و پرونده داشتند را به شکلی حل نموده است و ما اطلاع نداریم به جز کسری نوری دانشجویی از دانشگاه تهران در زندان باشد.

لازم به ذکر است که 13 تیر سال جاری کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران جلسه‌ای با موضوع بررسی بازگشت به تحصیل کسری نوری تشکیل داد و تصمیم به ابطال حکم محرومیت از تحصیل کسری نوری گرفت و حکمی که تاریخ 99/9/1 از طریق دانشگاه اعمال شده بود، لغو و اجازه ادامه تحصیل به وی داده شد. بر این اساس زمانی که دوره محکومیت قضایی او به پایان برسد، امکان ادامه تحصیل برای وی وجود دارد./ ایسنا