معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اظهار داشت: نباید وضعیت به جایی برسد که کودکی برای لقمه نانی تخلفی را مرتکب شود.

نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه شامگاه 13 آبان ماه در اختتامیه کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده در این رابطه بیان کرد: 79 مصوبه درمورد حقوق کودک و 330 مصوبه درمورد اتباع و مهاجرین در دو جلد کتاب جمع آوری شده وجود دارد.

وی ادامه داد: تکلیف اصلی برای صیانت و شخصیت اطفال و نوجوانان و رشد و تعالی آنها روی دوش والدین است، اما مسئولیت های والدین، تکلیف مسئولان و سازمان های مربوطه را نفی نمی‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه افزود: نباید وضعیت به جایی بیانجامد که کودکی برای لقمه نانی، سرپناهی و ... سرقت کرده و یا تخلفی را مرتکب شود و یا کودکی چنان در جامعه رها شود که عده ای طمع کرده و از او در بحث سرقت، تکدی گری، قاچاق و ... سوءاستفاده کنند.

قدرتی اضافه کرد: عمده وظایف در حوزه اطفال و نوجوانان از جمله در زمینه تحصیل، امنیت و ... در دست نهادهای اجرایی است و در این زمینه اعتبارات نیز در اختیار آنها قرار دارد اما اگر دستگاه قضایی جدی به میدان آید و از قدرت خود به جا و به موقع استفاده کند، می‌تواند زمینه‌ساز حفظ هرچه بیشتر حقوق کودکان در جامعه شود./ ایسنا