حسن بابایی اظهار داشت: ملاک تعرفه ثبت ازدواج میزان مهریه می‌شود و مهریه‌های بالاتر باید تعرفه بیشتری برای ثبت ازدواج پرداخت کنند.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز (دوشنبه) درباره بخشنامه‌ای که قرار است برای تعیین میزان تعرفه ثبت ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق صادر شود، بیان کرد: این نظام‌نامه هنوز ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: تعرفه تعیین‌شده در این نظام‌نامه پیشنهادی، براساس میزان مهریه است و ما به دنبال هدفی بودیم که هرچه میزان مهریه بالاتر برود، تعرفه ثبت ازدواج هم افزایش یابد و این مساله انگیزه‌ای باشد تا مهریه کمتری برای ازدواج در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره مبلغ پیشنهادی تعرفه جدید افزود: مبلغ پیشنهادی تقریبا از 400 هزار تا دو میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: اکنون تعرفه ثبت ازدواج در دفاتر مربوط به چند سال قبل است و با توجه به هزینه‌های بالا در دفاتر ازدواج و طلاق به ویژه برای اجاره و هزینه‌های کارکنان، به هیچ عنوان متناسب نیست. درباره مفاد این نظام‌نامه در حال رایزنی هستیم و بعد از آن، این نظام‌نامه باید از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شود./ ایرنا