رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: حدود 60 درصد از قضات، دارایی‌ها و اموال خود را در سامانه دارایی مقامات مسئول ثبت کرده‌اند.

محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این رابطه بیان کرد: ثبت نام در سامانه ثنا به منظور احراز هویت مشمولان ضروری نیست و صرفا اطلاعات وارد شده توسط واحد کارگزینی کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: معرفی اموال با تایید نهایی تکمیل می‌شود و تا قبل از تایید نهایی امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد اما بعد از تایید نهایی امکان ویرایش تا انتهای دوره مسئولیت شخص مسئول و مدت زمان خاص وجود ندارد.

به گفته کاظمی فرد اطلاعات بارگذاری شده در این سامانه محرمانه است و دسترسی، بررسی و آمارگیری اطلاعات توسط اداره کل اموال مسئولان قوه قضاییه انجام می‌شود.

پیشتر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در راستای ارتقاء سلامت اداری از الزام ثبت اطلاعات مربوط به اموال دارندگان پایه قضایی در سامانه دارایی مقامات مسئول خبر داده بود.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوب 1394 و آیین نامه اجرایی آن، مقرر شد تمام دارندگان پایه قضایی، صورت دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل خود را در سامانه دارایی مقامات مسئول (در قالب خود اظهاری) ارائه و ثبت کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان