سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری 14 نفر در پرونده ریزش ساختمان متروپل آبادان خبر داد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بازداشتی‌های حادثه متروپل آبادان چه کسانی هستند؟ بیان کرد: کسانی که ممکن است قصور یا تقصیر کرده باشند، دستگیر شدند. دستگاه قضایی با همکاری ضابطین دادگستری اقداماتی را با رعایت موازین انجام دادند و 14 نفر از افرادی که تشخیص داده شد مقصر حادثه هستند، بازداشت شدند. شهرداران سابق و اسبق چهار نفر از آن‌ها بودند.

وی ادامه داد: با رعایت موضوع مقررات ماده 36 قانون مجازات اسلامی، عناوین احصا و قابل ذکر است. شهردار سابق، رئیس نظام مهندسی، مهندس ناظر پروژه، شهردار منطقه 1، سرپرست شهرداری منطقه 1، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل و سرپرست معاونت فنی و عمرانی و معاونت فنی شهرداری جزو کسانی بودند که به موجب قرار تأمین کیفری بازداشت شدند.

ستایشی افزود: در حادثه متروپل تاکنون 41 نفر از عزیزانی که در موقعیت بودند را از دست دادیم و 47 نفر مصدوم هستند که 2 نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: کمیته‌ای برای شناسایی کسانی که اموالشان در آنجا بود، انتخاب شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت موضوع سوءاستفاده جنسی از بازیگران گفت: این مسایل که در فضای مجازی مطرح شده، بسیار تلخ و تاسف بار است اما متاسفانه وجود دارد. دستگاه قضایی براساس مقررات، اگر شکایتی صورت گرفت باشد ورود میکند و می‌توان در مقام طرح شکایت کیفری آن را مطرح و رسیدگی کرد؛ تا روز گذشته شکایتی مطرح نشده بود اما امروز با طرح شکایتی از طرف مقابل نسبت به کسانی که این موضوع را اعلام‌کردند، مواجه شدیم و شاکی خواستار تعقیب فردی که آن را اعلام کرده، شده است./ ایسنا