الزام بانک به انجام اقاله

پرسش

باعرض سلام و خسته نباشید بنده در سال 1391 مبلغ 30 میلیون تومان وام درقبال رهن منزل مسکونی خودم از بانک ملت دریافت کردم اما متاسفانه بدلیل ورشکستگی نتوانستم هیچ یک از اقساط وام را بپردازم که در سال1396 بانک از طریق اداره ثبت اسناد و املاک منزلم را تملک کرد و با توجه به اینکه این منزل تنها دارایی باقیمانده من است یک سال قبل مبلغ کل بدهی خودم راکه 125 میلیون تومان شده بود در حساب بانکم ریختم و درخواست اقاله کردم که رد شده و چند ماه قبل مجددا درخواست اقاله نمودم که به دلیل بالا رفتن قیمت منزلم توسط بانک رد شد ایا جهت ملزم کردن بانک به انجام اقاله راهی هست؟ و اگر جواب مثبت است چه راهی و بنده بایدچکارکنم ؟ممنون و با تشکر و سپاس فراوان

پاسخ مشاور

مطابق با قراردادهای فی مابین شما و بانک عامل، بانک اختیار مطالبه مبلغ وام و دیرکرد آن از مال مرهونه یعنی ملک شما را داشته است و مبلغ وام وصول شده است و دیگر قراردادی در کار نیست که شما تقاضای اقاله آن را کرده اید.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.