الزام به تمکین و نداشتن امنیت جانی

پرسش

سلام و عرض ادب بنده مدرک پزشک قانونی و فحاشی وتهمت وتهدید از شوهرم داشتم، برای ترک انفاق هم شکایت کردم، ولی دادگاه به ضررم زد و گفت باید برگردی سر خونه ت و حکم تمکین رو به شوهرم داد متاسفانه اما من واقعا امنیت جانی ندارم، خونه مونم برای پدرشوهرمه و خانواده شوهرمم اذیتم میکنند ولی نمیدونم چرا باوجود مدارکم بازهم حکم رو به نفع به من نداد شوهرمم الکی تمکین میزنه و از دادگاه میاد بیرون تهدیدم میکنه برگردم افلیجم میکنه ومیزنه الان باید چکارکنم؟ که هم امنیت جانی داشته باشم هم به اون حق ازدواج ندن و نفقه قطع نشه یعنی درقبال تمکین مرد تله ای وجود داره که متقابلا زن انجام بده؟ میتونم برای برگشتم از قاضی درصورت ضررجانی وشرفی درخواست وکالت طلاق کنم؟ ممنون 🙏🙏🙏

پاسخ مشاور

با این شرایط صلاح شما در برگشت به منزل نیست و پیشنهاد می کنم اظهارنامه ای برای ایشان ارسال کنید که از بابت خوف جانی نمی تواند به منزل مشترک برگردم.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.