دفاع در مقابل اتهام جعل سند و تحصیل مال از طریق نامشروع

پرسش

باسلام چند وقت پیش زمینی را با کسی شریک بودم و اقدام به فروش کردیم طبق مبایعنامه پول رو دریافت کردیم و زمین رو تحویل خریدار دادیم و خریدار بعد از دو ماه از ما خواست اگر مدارکی در مورد زمین هست و دیگه به درد شما نمیخوره بدید به من که ما هم تمام مدارک بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی داشتیم بهش تحویل دادیم . حالا توی اون مدارک گویا یه مدرکی بوده از جهاد کشاورزی که بی اعتبار هست و بواسطه همون رفته از ما شکایت جعل و استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع کرده البته پرونده در مرحله تحقیقات است و هنوز برای ما ابلاغ و احضاریه نیومده میخواستم کمک ‌‌‌‌راهنمایی کنید که فردا گرفتار نشم آخه به دروغ گفته قبل از معامله به من جواز ساخت نشون دادند و بواسطه اون حاضر شدم زمین رو بخرم و من رو فریب دادند؟

پاسخ مشاور

ابتدا بایست مشخص شود که آیا آن سند مجعول است یا خیر؟؟؟ اگر فرض را بر مجعول بودن آن بگذاریم، شما قویاً بر عدم استفاده از آن تأکید نمایید و اینکه تأثیری در تحقق معامله نداشته است وگرنه در حکم جعل اسناد رسمی است. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.