اسدالله مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی امروز (دوشنبه) در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده بیان کرد: شبنم نعمت زاده، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از باب اخلال در نظام تولید و قاچاق دارو متهم است. در ادامه دادگاه نیازآبادی نماینده دادستان تهران اعلام کرد: متهم ردیف اول شبنم نعمت‌زاده به اتهام مشارکت در اخلال عمده به مبلغ 185 میلیارد و 14 میلیون و 837 هزار تومان از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی (دارو) از طریق تخلف از تعهدات مربوطه با علم به موثر بودن، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به این مبلغ از طریق استفاده از امتیازات تفویض شده، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی، متهم است. فعالیت های وی ضربه سنگینی به حوزه منابع عمومی در بخش دارو وارد کرده، همچنین موجب عدم تولید داخلی دارو و کمبود دارو به عنوان نیاز اساسی مردم شده است.
 
 
shabnam.jpg (22 KB)
 
 
نماینده دادستان ضمن اشاره به آخرین دفاعیات شبنم نعمت زاده در شعبه بازپرسی اضافه کرد: وی اظهار کرده هیچ یک از این اتهامات را قبول ندارد، شرکت به دلیل سوءمدیریت دارای بدهی تجاری است و از امضای وی سوء استفاده شده است. نعمت زاده خود را مبرا از تخلفات دانسته و گفته که همه مسئولیت ها به عهده لشگری پور است و بدهی 200 میلیارد تومانی را قبول دارد. همچنین متهم اعلام کرده که دست راست پدرش در شرکتها بوده است.
لازم به ذکر است که رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه قاضی مسعودی مقام در رابطه با حجاب متهم شبنم نعمت زاده در دادگاه امروز و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که فرد با همان ظاهری که دارد به دادگاه بیاید، گفت: وی زمانی که کیفرخواست ابلاغ شد با چادر بود و امروز هم با خواست خودش با چادر حاضر شد. برخی از متهمان خودشان تمایل دارند که با چادر یا مانتو حاضر شوند و ما الزامی در این خصوص نداریم. اگر بخواهند با مانتو هم حاضر شوند، ایرادی ندارد. (منبع خبر: ایرنا و ایسنا)