سومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صمت، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی امروز (شنبه) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی ‌مقام پایان یافت.
قاضی مسعودی مقام در ابتدای جلسه دادگاه بیان کرد: به تازگی انبار دیگری از متهمان در کرج کشف و گزارش آن واصل شده است. بقیه انبارها در حال کشف است و متهمان دیگری در این پرونده تحت تعقیب هستند و خروج کالاها از کشور را دنبال می‌کنیم. وی ادامه داد: دفاعیات به دور از واقعیت است و قابل پذیرش نیست. 
 
 
anbar.jpeg (47 KB)
 
 
قاضی از متهم لشگری پور خواست برای ادامه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شود. متهم لشگری پور گفت: از انبارهای جدید کشف شده بی اطلاع هستم؛ شرکت تا پایان سال 96 که من حضور داشتم، 22 انبار داشت. صحبت این بود که انبارهای خصوصی گرفته شود اما من زیر بار آن نرفتم و از سال 97 به بعد را مطلع نیستم که چند انبار اضافه شده است. باید بررسی کنید که اجاره نامه به نام چه کسی است و من حتم دارم که به نام شخص است نه شرکت. من همواره با اجاره انبارهای شخصی مخالفت کردم.
قاضی پرسید: از چه زمانی متوجه کسری بودجه شدید و چرا با این وجود اقدام به خرید و فروش دارو کردید؟
متهم پاسخ داد: از سال 95 متوجه کسری شرکت شدیم و در تاریخ 20 بهمن سال 96 خانم نعمت‌زاده نامه ای زدند و در آن نامه کمیته ویژه فروش متشکل از مدیران ارشد تشکیل شد و مدیریت کل تیم به عهده خانم نعمت زاده بود. جذب سرمایه یکی دیگر از وظایف خانم نعمت‌زاده بود و این موضوع برای شرکت همیشه مشکل ساز شد به دلیل آنکه این خانم همیشه در حال وام گرفتن روی زمین لواسان خود یا از دیگر بانکها بود. خانم نعمت‌زاده همواره می‌گفت نگران نقدینگی نباشید و هر وقت که صحبت از کمبود بودجه می‌شد ایشان می‌گفت نگران نباشید؛ همه مشکلات حل می‌شود. خانم نعمت زاده درباره شرکت دارو و داروخانه ها می گفت که آنها مانند کیف پول هستند و هر جایی که به مشکل بر بخوریم باید به سراغ اینها برویم زیرا در این دو مکان پول بسیار زیادی وجود دارد.
لازم به ذکر است که در اولین جلسه این رسیدگی شبنم نعمت زاده به ارائه دفاعیات خود پرداخت و گفت: خیلی چیزها را نمی‌گویم چون مردم باور نمی‌کنند و در دومین جلسه دادگاه در 31 شهریورماه نیز مظاهری وکیل مدافع شبنم نعمت زاده‌ گفت: موکلم آمادگی دارد تمام ضرر و زیان‌ها را جبران کند./ ایرنا