سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در مورد پرونده های روح الله زم، زیباحالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی و شهرام جزایری توضیحاتی ارائه داده است.
 
 
zam.jpeg (89 KB)
 
 
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز (سه شنبه) در دوازدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در رابطه با موضوع دستگیری اشخاص مرتبط با روح الله زم بیان کرد: تا امروز غیر از خود روح الله زم فرد دیگری از بخش‌های مختلف چه در دولت و چه در قوه قضائیه و چه در نیروهای مسلح بازداشت نشده است. توصیه‌ ام این است که انگشت اتهام به سمت یکدیگر روانه نکنید، بی جهت گمانه زنی نشود. اجازه بدهید دستگاه های امنیتی و قضایی بررسی دقیق خود را انجام دهند. به همه فریب خوردگان در داخل و خارج کشور که با اعتماد به سرویس های بیگانه و دشمن اقداماتی را علیه مردم و نظام انجام می دهند و به دول خارجی دلگرم هستند، توصیه می کنم که آنها از این قصه درس عبرت بگیرند، به فکر بازگشت به آغوش ملت و کشور باشند و الا در آینده‌ای نه چندان دور سرنوشتی مشابه روح الله زم در انتظار آنهاست، این بزرگ آنها بود که به دام افتاد.
وی همچنین به سوالی درباره اینکه آیا حکم پرونده زیباحالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی صادر شده است؟ پاسخ داد: در این پرونده حکم بدوی صادر شده و منتهی به محکومیت شده و محکومیت سنگین است. از آنجا که پرونده جزو پرونده های عادی بود و جزو پرونده های ویژه اقتصادی دادگاه انقلاب نبود و قطعیت نیافته است، از بیان جزییات معذوریم. ان‌شاءالله با قطعی شدن حکم توسط دیوان عالی اطلاع‌رسانی می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین در رابطه با حکم پرونده شهرام جزایری اعلام کرد: در پرونده جدید شهرام جزایری حکم قطعی صادر و نهایی شده است و نامبرده به جهت کلاهبرداری به  7 سال حبس محکوم و قطعی شده و در حال تحمل حبس است. البته علاوه بر آن محکومیت جزای نقدی هم دارد./ ایسنا