دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح الله زم معروف به نیما امروز (یکشنبه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 

roholah zam.jpg (76 KB)

 

در ابتدا این جلسه با دستور رییس دادگاه نماینده معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، ‌نماینده حقوقی وزارت ورزش و جوانان، نماینده حقوقی بانک تجارت، وکیل ابراهیم اسلامی و حمید شیر محمدی شکایات خود را از متهم اعلام کردند. سپس با دستور قاضی روح الله زم در جایگاه متهم قرار گرفت و ضمن معرفی خود بیان کرد: من نمی‌توانم برای این تعداد اتهاماتی که ذکر شد یک جا دفاع کنم بنابر این اتهاماتم را یک به یک ذکر کنید.

قاضی روال قانونی جلسات دادگاه را به متهم متذکر شد و به او اعلام کرد که در جلسه قبل که کیفرخواست قرائت شد، فرصت برای استماع داشته و همچنین چند جلسه نیز با وکیلش برگزار کرده است.

رئیس دادگاه تصریح کرد: شما در خصوص اتهام افساد فی الارض که منتسب به شماست توضیح بفرمایید.

روح  الله زم گفت: اتهام افساد فی الارض را قبول ندارم.

پس از اظهارات دیگر متهم، رییس دادگاه خطاب به وی گفت: عناوین اتهامات 17 گانه خود را به خوبی مطالعه کن و من دستور می‌دهم تا به قدر کافی با وکیلت ملاقات داشته باشی و کتاب قانون برای نوشتن دفاعیه ات به صورت مکتوب در اختیارت قرار دهند.

رئیس محکمه سپس ختم دومین جلسه رسیدگی به اتهامات روح الله زم را اعلام کرد و بیان داشت: زمان جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام می‌شود./ ایسنا