مدیرکل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: اولویت ما حفظ سلامت زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه است.

 

Modir Zendam.jpg (66 KB)

 

سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران با تأکید بر نظارت شبانه روزی پزشکان بر نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین حفظ سلامت زندانیان به عنوان اولین اصل گفت: با تعطیلی تمام فعالیت‌های اجتماع محور در زندان‌ها، کادر درمانی با دقت و تمرکز بر امر مقابله با بیماری از جمله کرونا تلاش می کنند.

وی ادامه داد: حفظ سلامت در سه بخش زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه بسیار با اهمیت است و تیم پزشکان متخصص اداره کل زندان‌های استان تهران با دقت و تلاش شبانه روزی در راستای پیشگیری از سرایت بیماری خدمات شبانه روزی ارائه می‌نمایند. از زمان شروع بحران شیوع کرونا در کشور، در راستای اجرای برنامه‌ها و دستورات ریاست سازمان زندان‌ها، کارکنان زندان‌های استان تهران، ضمن آماده باش کامل و منسجم و همچنین تعامل گسترده با مراجع قضایی در اعزام مددجویان واجد شرایط به مرخصی، روزانه اقدام به ضدعفونی کردن اماکن مختلف زندان‌ها نموده‌اند. نیکوکاران نیز در این روزها که کشور و دنیا دچار بحران بیماری کرونا است، تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا در امر آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و نیز تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به یاری ما بشتابند.

حیات الغیب افزود: در بخش دیگر، پرستاران، مددکاران و کادردرمانی اقدام به آموزش علمی و عمومی راه های پیشگیری و مقابله با کرونا نموده و با افزایش و ارتقای کمی و کیفی این آموزش ها به ویژه برای زندانیان که یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، مهمترین و بهترین قدم را برداشته‌اند. این تیم تخصصی بر مراحل پذیرش زندانی جدیدالورود، قرنطینه، بیماریابی و انتقال آنان به بیمارستانهای سطح شهر، شناسایی زندانیان با بیماری‌های زمینه‌ای مانند تنگی نفس و غیره و نیز اقدامات پیشگیرانه مانند توزیع دستکش و مواد ضدعفونی کننده و حفظ فاصله اجتماعی نظارت کامل دارند./ ایسنا