رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرد: اگر نسبت به پرداخت مطالبات دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اقدام نشود، آژانس‌های مسافرت هوایی مجبور خواهند بود که از شرکت های هواپیمایی شکایت کنند.

 

hormatolah rfiii.jpg (95 KB)

 

حرمت‌الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران  در رابطه با این موضوع بیان کرد: این بدهی که بخشی از آن طلب آژانس‌های مسافرتی و بخشی دیگر طلب مردم از بعضی ایرلاین‌های داخلی و خارجی است، سبب بروز مشکلات زیادی شده و نارضایتی و شکایت مسافران را از آژانس‌های مسافرتی به دنبال داشته، درحالیکه ما صرفا فروشنده خدمات ایرلاین‌ها بودیم.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ضمن درک شرایط نامطلوب تقاضا دارد که در اسرع وقت براساس بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و مراجع قانونی کشور نسبت به پرداخت مطالبات دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اقدام شود. در غیر این صورت آژانس‌های مسافرت هوایی برای پاسخگویی به مراجع قانونی و دفاع از کسب و کار خود در برابر شکایت متعدد مسافران مجبور خواهند بود که علی‌رغم میل باطنی، شکایت متقابلی علیه شرکت های هواپیمایی طرح کند که امید است با تدبیر آن شرکت و انجام مذاکرات با سازمان هواپیمایی کشوری در هفته آتی نیازی به پیگیری امور از طریق مراجع قضایی نباشد.

لازم به ذکر است که آژانس‌های مسافرتی به علت ناتوانی در بازپرداخت هزینه‌های بلیت‌های کنسل‌شده با شکایت و اخطارهای گسترده و همچنین پلمب روبه‌رو شده‌اند. برخی از آن‌ها ادعا کرده‌اند تا وقتی شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها هزینه مسافر را پس ندهند، آن‌ها قادر به بازگرداندن طلب مردم نخواهند بود./ ایسنا