حقوقدان باقری اظهار کرد: مجلس یازدهم نباید اجازه دهد سایر قوا مانند قوه قضائیه در نهادهای مدنی مثل کانون وکلا مداخله کند.

 

Bagheri - Copy.jpg (81 KB)

 

سعید باقری وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز در ارتباط با برنامه‌هایی که مجلس یازدهم باید در بدو ورود به آن‌ها توجه کند، بیان کرد: مجلس یازدهم باید اولویت‌بندی کند و ببیند که الان مشکلات اساسی مردم چیست و راه ‌های برون‌رفت از آنها از طریق قانون‌گذاری به چه صورت میسر است. در راس  مشکلات در حال حاضر، مشکلات اقتصادی مردم، حضور ایران در بعضی از مجامع اقتصادی جهانی مثل ‌FATF، تحریم‌ها، فساد اداری و پولشویی، بیکاری و ضرورت تصویب قوانین به منظور توسعه اشتغال و فرارهای مالیاتی مطرح است و باید به نحوی اولویت بندی کنند که در ابتدا برای رفع مهم‌ترین مشکل کشور قانون‌گذاری انجام شود.

وی در ارتباط با تصویب قوانین در حوزه قضایی ادامه داد: در حوزه قضایی، قوانینی مثل قانون تجارت و قوانین جزایی و مدنی به دلیل اینکه سال‌های سال است که دست نخورده باقی مانده است، نیاز به اصلاحات اساسی و به روز شدن دارد. همچنین من به عنوان یک وکیل دادگستری انتظارم از مجلس یازدهم این است که اجازه ندهند، سایر قوا از جمله قوه قضائیه در نهادهای مدنی و مستقلی مثل کانون وکلا مداخله کنند و استقلال و هویت صنفی آن را مخدوش کنند.

باقری ضمن اشاره به مهم‌ترین فرصت‌هایی که مجلس دهم آن‌ها را نادیده گرفت، اضافه کرد: مجلس دهم با توجه به مکانیزم حاکم برکشور ما بسیاری از اوقات موفق به انجام و اجرای خواسته‌هایش نشد و به نظر من، ما توفیقات اقتصادی در بخش تقنینی را خیلی شاهد نبودیم. مردم از مجلس انتظار داشتند وقت بیشتری را برای قانون‌گذاری و رفع مشکلات اقتصادی اختصاص دهد، اما متاسفانه در این زمینه شاهد توفیقات مهمی در مجلس دهم نبودیم./ ایسنا