پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه‌ی ریاست قوه قضاییه، صبح امروز (یکشنبه) به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

 

Tabari5jalase.jpg (79 KB)

 

قاضی بابایی در ابتدای جلسه دادگاه از وکیل متهم طبری خواست تا برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد.

پس از دفاعیات وکیل متهم طبری، دادگاه قاضی از نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد.

قهرمانی، نماینده دادستان در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز تاسف از فوت یکی از متهمان پرونده به نام منصوری بیان کرد: امیدواریم با پیگیری مقامات ذیربط ایران و مقامات دولت رومانی ابعاد این حادثه دقیقا و سریعا بررسی شود و درباره نحوه و علت فوت نامبرده، پاسخ روشن و رسمی و قانع کننده به دستگاه قضایی ایران ارائه شود. دادسرا در فرآیند تحقیقات مقدماتی و کشف جرم در مورد اتهامات همه متهمان از جمله متهم منصوری بررسی های موثر را انجام داده و مستندات فراوانی را تحصیل کرده است. لذا نبود متهم منصوری از نظر دادسرا هیچ خللی بر روند دادرسی پرونده ایجاد نمی کند.

قاضی دادگاه پاسخ داد: راجع به فوت متهم ذکر شده، تا این لحظه صحت و سقم موضوع برای دادگاه احراز نشده، در صورت احراز صحت خبر، دادگاه وفق قانون در این خصوص اظهار تصمیم می‌کند.

نماینده دادستان در ادامه صحبتهایش گفت: مهندس بودن طبری برای بنده احراز نشده است و تقاضا دارم که مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی را بیاورید.

پس از صحبتهای رسول قهرمانی و حضور مصدق کارمند شاغل در معاونت اجرایی قوه قضاییه در جایگاه و اظهارات وی مبنی بر اینکه او از اینکه ملک بابلسر متعلق به همسر متهم طبری بوده، اطلاعی نداشته؛ قاضی بابایی ختم جلسه دادگاه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود./ ایسنا