حسن درویشیان اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در دست اجرا در بندرچابهار هر چه سریعتر باید تکمیل شود تا مردم به موقع از منفعت آنها بهره‌مند شوند.

 

Chabahar.jpg (66 KB)

 

حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز (یکشنبه) در بازدید از پروژه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه گذاری بندر چابهار بیان کرد: سرمایه گذاری‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار بی‌نظیر است؛ لذا درخواست حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر را داریم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات پیش رو تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی با ایجاد جبهه‌های کاری بیشتر است و باید مسئولان حساسیت بیشتر به تکمیل به موقع پروژه داشته باشند. در این برهه از زمان می‌بایست از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط بخش خصوصی حمایت همه جانبه شود تا این موارد هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: سازمان بازرسی به موضوع تعطیلی فرودگاه چابهار ورود و پرونده‌ای تشکیل شده و بزودی نشستی با حضور تمام طرف‌ها برگزار و مشکلات آنها پیگیری و ساخت این فرودگاه بزودی از سر گرفته می‌شود.

درویشیان گفت: ساختارهای اداری دارای شفافیت لازم نیست و بیشتر خطاهای مسوولان مالی است؛ چون سامانه هایی نظیر تجارت، طرح جامع مالیاتی نداریم و همه اینها مشکلات هستند که با مشکل مواجه هستیم و اینها امکان تخلف را بیشتر می‌کند. طرح جامع مالیاتی باید در سامانه‌ای مشخص ثبت شود تا فرار مالیاتی نداشته باشیم و باید برای جلوگیری از فساد دستگاه‌های نظارتی بیشتر ورود کنند.

وی به پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی اشاره و گفت: برخی از مشکلات آنها ملی است که از طریق مسوولان کشوری پیگیری و مرتفع خواهند شد تا شاهد رونق در همه بخش ها باشیم. ظرفیت‌های زیادی برای پیگیری مشکلات وجود دارد و ما باید بیشتر به پیگیری مشکلات حساس شویم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به برخی وعده های عمل نشده مسوولان اشاره کرد و افزود: اگر کوتاهی صورت گرفته باشد از طریق مرجع قضایی و بازرسی دنبال تا برخوردهای لازم صورت و مشکلات مرتفع شود./ ایرنا