110 زندانی جرایم غیرعمد فارس با کمک خیرین از زندان‌های این استان رهایی یافتند.

 

azadi_zendani.jpg (87 KB)

 

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در این رابطه بیان کرد: ارزشی بالاتر از تکریم مخلوق خدا نیست، اینکه برای مخلوقی که از سر تقصیر یا قصور به دام افتاده، بتوانیم با ایجاد و تحکیم بنیان‌های اخلاقی، مروت، جوانمردی و نوع دوستی را احیا کنیم برگرفته از ارزش‌های والای انسانی است.
وی ادامه داد: آزادی زندانیان، احیای ارزش‌هایی است که امروز جامعه به شدت نیازمند زنده نگه‌داشتن آن هستیم و باید در این مسیر گام برداریم.
رحیمی با ابراز خرسندی از آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد با تلاش‌ نهادهای مختلف قضایی، نظامی و اجرایی استان فارس، بیان کرد: قبل از آزادی زندانیان باید یک کلاس مقدماتی برای آنان برگزار شود تا دوباره به دام حوادث گرفتار نشوند.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان فارس نیز در این باره گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با همکاری خیرین و مسوولان استان صورت گرفته است. البته هنوز بیش از 700 نفر به دلیل جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های استان فارس نگهداری می‌شوند که چشم انتظار حمایت خیرین و مسوولان هستند.
وی ادامه داد: میزان جرایم مالی زندانیان آزاد شده با کمک خیرین در سال 99، بیش از 25 میلیارد تومان بوده که 23 میلیارد تومان آن از سوی شاکیان بخشیده شده است.
ابراهیمی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی از سوی رییس قوه قضاییه، اضافه کرد: در این سند بخش اصلاح مجرمان جزو رسالت سازمان زندان‌ها عنوان شده است؛ البته این رسالت در گذشته نیز بوده و فعالیت‌های زیادی انجام شده اما در حال حاضر حساب شده‌تر باید پیش برویم. سازمان زندان‌ها به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و تراکم زندانیان به گونه‌ای است که امکان انجام فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به سبکی که نیاز است وجود ندارد.
مدیرکل‌ زندان‌های فارس از رییس‌کل دادگستری استان فارس خواست از مجازات‌های جایگزین پیش‌بینی در قانون نهایت استفاده شود و افزود: 120 زندانی استان با نصب پابند الکترونیکی آزاد شده‌اند که انتظار داریم از این ظرفیت بیشتر استفاده شود. همچنین می‌توان تکلیف کرد مجرمان به جای آمدن در زندان در دستگاه‌ها خدمات رایگان ارایه دهند./ ایرنا