چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن یاوری و دیگر متهمان این پرونده به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

 

3048372.jpg (91 KB)

 

در این جلسه نماینده دادستان خطاب به متهم یاوری بیان کرد: شما این جعل را انجام می‌دادید، چراکه برای ١٠٢ شرکت صوری به این جعل نیاز داشتید همچنین برای معتادان و کارتن خواب‌هایی که برای این شرکت‌ها به کار گرفتید نیاز به عدم سوءپیشینه داشتید لذا این جعل‌ها را انجام می‌دادید.

وی گفت: حسن یاوری، به حسن کد معروف بوده است. وی در زمانی که کشور دچار تنش و تحریم بوده و پتروشیمی فضای تنفس بوده است از طریق بورس کالا کد می‌گرفت و کدها را می‌فروخت.

نماینده دادستان افزود: یاوری تولید کننده نیست بلکه دلال بازار بورس است؛ باعث تاسف است که بعضی از شرکت‌ها صد درصد انحراف بارنامه داشتند. خیانت از این بالاتر به کشور؟

آخرین متهمی که در جلسه امروز دادگاه، به دفاع از خود پرداخت، محمد سلمانی نام داشت.

متهم سلمانی اظهار داشت: حساب‌های شخصی من حدود پنج سال است مسدود است و تا به امروز هیچ وکالتنامه‌ای به یاوری نداده و هرگز نه مدارک خود و نه اجازه آن را به مجموعه یاوری ندادم. قبل از دستگیری یاوری و تنها در بازه زمانی چهارماه به وی سیم کارت دادم چراکه فعالیت من در حوزه تلفن همراه است.

وی ادامه داد: بنده اصلا در جریان خرید و فروش مواد اولیه از سوی یاوری نبودم و فقط می‌دانستم وی در زمینه مواد پلاستیک فعالیت می‌کند.

در پایان قاضی ختم جلسه را اعلام کرد./ ایسنا