اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

در سال 1399، زمان برگزاری آزمون در آذر ماه پیش‌بینی شده بود که به علت شیوع کرونا، مجوز برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش به عنوان متولی برگزاری آزمون توسط ستاد ملی کرونا لغو شد و آزمون به اسفند ماه موکول گردید. لیکن متاسفانه، با وجود وضعیت مساعد کشور از حیث شیوع کرونا و علی‌رغم برگزاری آزمون‌های دیگر با تعداد شرکت‌کننده بیشتر، آزمون پذیرش کارآموزان وکالت با اعلام ناگهانی معاون وزیر بهداشت و بدون اطلاع‌ قبلی اسکودا، مجوز برگزاری به صورت شتابزده و سه روز مانده به تاریخ آزمون، توسط سازمان سنجش و مراجع مزبور لغو شد؛ در آن زمان متاسفانه تلاش‌های اسکودا به نتیجه نرسید و با تعویق ناموجه، برگزاری آزمون به 20 فروردین ماه 1400 و با وعده برگزاری از سوی مدیران آن مراجع مذکور موکول شد.

در طی این مدت نیز اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا با پیگیری مستمر نزد مسئولان محترم کشوری و تبیین آسیب‌ها و مشکلات و فشارهای روحی ناشی از تعویق این آزمون مهم، تلاش خود را برای اقناع مقامات برای برگزاری آزمون در تاریخ 20 فروردین ماه با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی انجام دادند. اما علی رغم تعهد سازمان سنجش بر رعایت تمامی ضوابط تعیینی و پروتکل‌های حفاظتی برای اطمینان از  برگزاری کم خطر آزمون، انجام مصاحبه‌های متعدد درباره برگزاری آزمون و اخذ کارت ورود به جلسه توسط داوطلبان، ستاد کرونا و سازمان سنجش مجددا در تصمیم قبلی خود تجدیدنظر نموده و سازمان سنجش در آخرین ساعات روز پیش از برگزاری آزمون، نسبت به لغو آن اقدام نموده است. آن‌چه در اسفندماه و همچنین در لغو آزمون در چند ساعت قبل از برگزاری آزمون نیز رخ داده است نشانگر وضعیت این نهاد مدنی مستقل و پاسخ به مسائل آن می‌باشد.

بنابراین بدین وسیله، ضمن ابراز تاسف و اظهار همدردی با داوطلبان گرامی به جهت دشواری شرایط پیش آمده، به همه عزیزان اطمینان داده می‌شود اسکودا مصمم به برگزاری آزمون در اولین فرصت و پیش از آزمون 1400 است و در نخستین زمان کاهش مخاطرات ناشی از شیوع کرونا نسبت به برگزاری آزمون با طرح سوالات جدید اقدام خواهد شد./ ایسنا