غلامحسین اسماعیلی در این نشست خبری اظهار داشت: دستگیری 161 وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از 200 نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضاییه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا در برخورد با تخلفات بوده است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و سومین نشست خبری خود با خبرنگاران در رابطه با برخورد با تخلفات بیان کرد: همکاران ما در واحدهای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ، 237 نفر از کارچاق کن و دلالان را شناسایی کردند. همچنین دستگیری 161 وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از 200 نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضاییه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.

وی در پاسخ به سوالی  درباره اینکه پرونده منتشرکنندگان فایل صوتی ظریف به کجا رسید؟ گفت: در این ارتباط پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده و بعد از تشکیل آن تیم های تخصصی متشکل از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه  و در یک تیم قضایی و امنیتی و اطلاعاتی پیگیری پرونده را انجام می دهند. بخشی از امور بر عهده وزارت اطلاعات و بخشی به اطلاعات سپاه محول شده است. کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند دستور ممنوع الخروجی شان صادر شده است.

اسماعیلی افزود: قریب به 20 نفر از کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند احضار شدند. برای برون رفت فایل صوتی از دولت تحقیقات خوبی انجام شده و نتایجی بدست آمده و به لحاظ اهمیت موضوع کار تحقیقات مجدانه ادامه دارد و تا نتیجه نهایی پرونده در این کارگروه امنیتی و قضایی موضوع را پیگیری می کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این روزها آیا تبادل زندانی با آمریکا انجام شده یا قرار است انجام بشود؟ از جمله تبادل نازنین زاغری، گفت: ما باید اشاره کنیم که تا الان در خصوص تبادل ایران و امریکا هیچ موضوعی منعکس نشده است. کسانی که در ایران پرونده اتهامی دارند تصمیم گیری نهایی با قوه‌قضاییه ایران است. البته فرایندی برای آن  قائل هستیم.

وی افزود: خانم نازنین زاغری محکومیت قبلی داشت که به اتمام رسیده البته باید  از جمهوری اسلامی ایران تشکر داشته باشد زیرا بخشی از دوران محکومیتش را در بیرون از زندان الکترونیکی سپری کرد و بیانگر اقدامات خیرخواهانه قوه قضاییه ایران است، کسی که پرونده امنیتی داشته را  در ایام کرونا در خارج از زندان و تحت نظارت آزاد کرده است. الان خانم زاغری بازداشت نیست و پرونده مفتوح دیگری دارد که رای آن صادر شده و آزاد است./ ایسنا