رئیس دادگستری سرپل ذهاب اظهار داشت: دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آرامش در این شهرستان برخورد می‌کند.

محمدحسین حیدری رئیس دادگستری سرپل ذهاب ظهر امروز (یکشنبه) در رابطه با این موضوع بیان کرد: پس از حادثه درگیری هفته گذشته براثر اختلاف ملکی بین2 طایفه، هم‌اکنون اشراف کامل بر منطقه وجود دارد و امنیت و آرامش برقرار است.

وی ادامه داد: اتفاقات پیش آمده بین 2 طایفه از اهل سنت و اهل حق مربوط به اختلاف ملکی برسر منابع طبیعی بود که از سال 1371 وجود داشته و ریشه دار است. دادگستری این شهرستان در تمام ایام هفته آماده شنیدن حرفهای 2طرف است و قاطعانه و بدون فوت وقت به این موضوع رسیدگی ویژه خواهد کرد؛ دستگاه قضا در این شهرستان اجازه نخواهد داد که برخی با تحریک جوانان متعصب امنیت و آرامش شهرستان را به خطر اندازند.

رییس دادگستری سرپل ذهاب افزود: دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی قاطعیت لازم برای ایجاد نظم و امنیت شهرستان و برخورد با مخلان این مهم را دارند اما در ابتدا از رأفت اسلامی برای حل موضوع استفاده می کنند.

حیدری اضافه کرد: در شهرستان سرپل ذهاب سالیان درازی است که مذاهب مختلف اسلامی بدون هیچگونه مشکلی در کنار هم زندگی می کنند و اجازه نخواهیم داد افرادی با استفاده از احساسات مردم امنیت شهرستان را برهم زنند.

لازم به ذکر است که هفته گذشته به دنبال درگیری و اختلاف بر سر مرتع درگیری بین چند خانواده اهل حق دالاهو و چند خانوار کوییک اهل شهرستان سرپل ذهاب پیرو مذهب اهل تسنن پیش آمد که این درگیری ها با تحریک عده ای بالا گرفت که بلافاصله با ورود نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی و شورای تامین استان به ریاست استاندار کرمانشاه و شورای تامین شهرستان سرپل ذهاب و علما و بزرگان 2 قوم طرف درگیری خاتمه یافت و قرار شد که اختلاف از طریق قانونی پیگیری و حل و فصل شود. سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد که مردم این شهرستان پیرو مذاهب اهل حق، شیعه و سنی سال هاست به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند./ ایرنا