رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ارتباط با پرونده هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: در این پرونده برای 10 متهم کیفرخواستی مستدل و مستند در 200 صفحه صادر شده که تصمیم نهایی درباره آنها با دادگاه است.

شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در رابطه با پرداخت غرامات به خانواده جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر سازمان قضایی نیروهای مسلح و مساعدت دولت و نیروهای مسلح، بعد از یک سال و اندی از وقوع این سانحه غمناک، مبلغ 150 هزار دلار بابت غرامت و خسارت هر جان باخته تأمین شد و غرامات جان باختگان و خساراتی که به اموال آنها وارد شده توسط دولت در حال پرداخت است و تفاوتی هم بین اتباع ایرانی و غیرایرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این پرونده برای 10 متهم کیفرخواستی مستدل و مستند در 200 صفحه صادر شده که تصمیم نهایی درباره آنها با دادگاه است که مقدمات برگزاری آن فراهم شده و پرونده جهت مطالعه در اختیار وکلا قرار گرفته است.

بهرامی افزود: 152 نفر از جان باختگان این حادثه ایرانی هستند و برابر قوانین داخلی و قواعد مسلم بین المللی، دادگاه‌های ایران صلاحیت انحصاری دارند بنابراین رفتارهای برخی مراجع خارجی مبنای حقوقی ندارد و سیاسی است./ ایسنا