معاون اول قوه قضائیه گفت: ریشه بسیاری از جرائم و آسیبهای اجتماعی مانند سرقت، طلاق و حتی جرائم خشن مثل قتل، بحث اعتیاد است و 45 درصد زندانیان ما را همین موضوع به خود اختصاص داده است.

محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در سومین نشست فصلی معاونان، مدیران و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور که با عنوان ایفای نقش موثر دستگاهها و سازمانها در امر مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، بیان کرد: ریشه بسیاری از جرائم و آسیبهای اجتماعی مانند سرقت، طلاق و حتی جرائم خشن مثل قتل یکی از عوامل بسیار مهمش بحث اعتیاد است و 45 درصد زندانیان ما را همین موضوع به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ما حدود 36 هزار زندانی داریم که حداقل یک جرم آنها مربوط به مواد مخدر است و وزن مواد مخدر کمتر از 15 گرم است. نزدیک به 6 هزار نفر به دلیل زیر یک گرم مواد صنعتی در زندان هستند؛ مشکل زمانی بیشتر می شود که می‌بینیم طرف سابقه هم ندارد، باید برای این افراد فکری کرد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر یکی از ضروریات است. از مدت‌ها پیش این لایحه قضایی با همکاری قوه قضاییه، ستاد، دادستانی کل و نیروی انتظامی لایحه جامعی تنظیم شده و در این جلسه قول می‌دهم که پیگیری کنم با قید فوریت این لایحه که یک لایحه جامعی است، برای دولت برود و فرآیند قانون گذاری را طی کند تا به مجلس برسد./ ایسنا