ذبیح الله خدائیان در رابطه با پرونده خشونت علیه برخی بازیگران زن اظهار داشت: تاکنون پرونده‌ای تشکیل نشده و کسی شکایتی نکرده است.

ذبیح الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه در اولین  نشست خبری در سال جدید در پاسخ به سوالی درباره حواشی بازی فوتبال ایران و لبنان در مشهد، بیان کرد: مشکلی بود که با بی‌تدبیری رخ داد و ریاست جمهور دستوراتی داد و دادستان کل، ورود کرد. پرونده‌ای در دادسرای مشهد تشکیل شد و جهت شفافیت برای  علل و عوامل واقعه استعلاماتی صورت گرفت و استعلاماتی در رابطه با قصور مسئولان انجام شد که تا به امروز پاسخ استعلامات واصل نشده و چنانچه احراز شود که مسئولین در این خصوص تقصیری داشته‌اند، برخورد خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا پرونده‌ای در رابطه با خشونت علیه بازیگران زن تشکیل شده است؟ گفت: خشونت علیه بازیگران در فضای مجازی مطرح شد و تاکنون پرونده ای تشکیل نشده و کسی شکایتی نکرده و قوه قضاییه ورودی نداشته و چنانچه شکایتی مطرح شود، قوه قضاییه ورود می‌کند.

خدائیان افزود: هرگونه تعقیب و تحقیق در اعمال منافی عفت از طریق دستگاه قضا ممنوع است؛ مگر اینکه جرم در مرئی و منظر عام صورت گرفته باشد یا شاکی خصوصی داشته باشد یا مرتبط با عنف و سازمان یافته باشد و به دلیل اینکه تاکنون شکایتی واصل نشده، دستگاه قضایی وارد نشده است./ ایسنا