معاون دادستان تهران اظهار داشت: ساماندهی وضعیت پاساژ علاءالدین و رسیدگی به معضلات پیرامونی آن به طور جدی در دستور کار دادسرای ناحیه 11 قرار گرفته است.

محمد خلیل زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 11 در این رابطه بیان کرد: با توجه به شکایات مکرر مردم به دادستانی کل کشور، حوزه ریاست قوه قضاییه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران درباره معضل ترافیک در اطراف پاساژ علاءالدین و مشکلات ناشی از فعالیت دست فروشان برای عبور و مرور مردم، ساماندهی وضعیت این پاساژ و رسیدگی به معضلات پیرامونی آن به طور جدی در دستور کار این دادسرا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دست‌فروشان اطراف پاساژ علاءالدین علاوه بر سد معبر و ایجاد مانع در زمینه تردد مردم، مورد سوءاستفاده قاچاقچیان و باندهای فروش کالاهای تقلبی قرار می‌گیرند و برخی با هدایت عواملی از داخل پاساژ موجب مغبون شدن خریداران می‌شوند و در همین رابطه پرونده‌های بسیاری در دادسرای ناحیه 11 تشکیل شده است.

معاون دادستان تهران افزود: سال گذشته حدود 300 فقره پرونده قضایی در رابطه با فروش گوشی‌های تقلبی در دادسرا تشکیل شده است؛ البته، اکنون با اجرای طرح رجیستری گوشی و تبلت امکان فروش اقلام قاچاق برای این کالاها وجود ندارد اما در مورد ملزومات وابسته به آنها قاچاق در سطح گسترده‌ای است و پرونده های کلانی در مراجع قضایی مفتوح است.

وی اضافه کرد: در این مکان تجاری بیش از یک هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند که در هر کدام از آنها حداقل دو یا سه نفر مشغول کار هستند و اکنون هیچ مرجع نظارتی بر فعالیت کسبه این پاساژ نظارت نمی‌کند؛ لذا ساماندهی کسبه و کنترل مجوزهای قانونی کسب و پیشگیری از فرار مالیاتی یکی دیگر از اهداف ورود دادستانی به موضوع است./ ایرنا