سخنگوی مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار داشت: هیچ گونه اعمال نفوذی در اعلام نتایج آزمون وکالت وجود ندارد و علت تاخیر، اختلاف نظر میان مرکز وکلا و نهادهای مربوطه است.

اسماعیل حسینی ایجی، سخنگوی مرکز وکلای قوه قضائیه در این رابطه بیان کرد: تعویق چندباره اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز وکلا به دلیل این است که قانون تسهیل مجوز کسب و کار یک قانون جدید است و در ماده 5 این قانون شرایط پذیر افراد را کسب 70 درصد نمره یک درصد برتر عنوان کرده و در تبصره این ماده به عنوان امتیاز ذکر شده است.

وی ادامه داد: برداشت مرکز وکلا، سازمان سنجش و دانشگاه آزاد که برگزار کننده آزمون هستند، این است که امتیاز همان تراز است و سابق هم همان اعمال شده و در آزمون‌هایی که سازمان سنجش برگزار می‌کند، نمره را همان تراز در نظر می‌گیرد و نمره خام داوطلب در نظر گرفته نمی‌شود؛ اگر بخواهیم نمره را در نظر بگیریم، تعداد پذیرش افراد در این آزمون بسیار کم خواهد شد.

حسینی ایجی افزود: اعمال نفوذی در اعلام نتایج آزمون وکالت وجود ندارد و علت تاخیر اختلاف نظر مرکز وکلا و نهادهای مربوطه در محاسبه نتیجه آزمون است که ما معتقدیم باید تراز در نظر گرفته شود چون هدف قانون گذار از اجرای این قانون جذب بیشتر وکیل بوده است.

وی اضافه کرد: امروز هم نمایندگان مجلس در صحن علنی اعلام کردند که باید تراز در محاسبه نتیجه آزمون وکالت در نظر گرفته شود که خود روشن کننده موضوع است و با توجه به این بیانیه نمایندگان مجلس به زودی مشکل محاسبه نتیجه آزمون رفع خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران جوان