جلسه دوم پرونده اتوبوس خبرنگاران در محاکم کیفری دو ارومیه امروز (21 تیرماه) برگزار شد.

محمد داسمه در رابطه با دومین جلسه رسیدگی به پرونده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست بیان کرد: در این جلسه خواستار محاکمه مسئولان سفر علاوه بر راننده شدیم و به نظریه سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور استناد کردیم که رییس کمیسیون عمران مجلس طی مکاتبه‌ای آن را برای مرجع قضایی فرستاده بود.

وی ادامه داد: براساس نظریه مذکور، اتوبوس خبرنگاران با هندسه جاده همخوانی نداشته است؛ چرا که جاده روستایی و درجه دو بود و باید از وسیله نقلیه سبک برای تردد در این جاده استفاده می‌شد. بنابراین، انتخاب نوع وسیله نقلیه نامناسب یکی از تقصیرهای مسئولان سفر است. در این شرایط علاوه بر راننده، مسئولان سفر مقصر هستند و لذا تقاضای نقض منع تعقیب مسئولان سفر و محاکمه آنان و راننده را ارائه دادیم.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: در جلسه امروز صورتجلسه‌ای از جانشین پلیس راهور کشور و مسئولان ارشد نیروی انتظامی و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ارایه کردیم که در آن  اعلام شده است که علاوه بر راننده، مسئولان سفر هم مقصر هستند.

 داسمه در پایان افزود: رای دادگاه به احتمال زیاد ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است که دوم تیرماه سال 1400 در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در جاده نقده مهشاد کریمی (خبرنگار ایسنا) و ریحانه یاسینی (خبرنگار ایرنا) جان خود را از دست دادند و 21 خبرنگار و عکاس دیگر مجروح شدند و براساس آخرین اعلام کارشناسان قوه قضائیه راننده به عنوان مقصر صد در صدی این حادثه شناخته شده است./ ایسنا