نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعلل قوه قضائیه در رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان آثار منفی بر افکار عمومی خواهد گذاشت.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: از قوه قضائیه می‌خواهیم که گزارش تکان دهنده و دردآور تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را که توسط مجلس انجم شد به فوریت و سرعت مورد رسیدگی قرار دهد. اگر این گزارش مانند گزارش‌های قبلی بدون رسیدگی بماند، افکار مردم را به شدت مکدر می‌کند.

وی ادامه داد: از دولت و وزارت صمت انتظار داریم در تدوین آئین‌نامه اجرایی قانون واردات خودرو به نحوی عمل کند که مفاد این قانون به خوبی اجرایی گردد. در غیر اینصورت این قانون کارآمدی خود را از دست می‌دهد. آزاد کردن واردات خودرو نباید محدود به زمان معینی باشد. از سوی دیگر تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی نیز نباید به نحوی باشد که قیمت این خودروها به مراتب بیشتر از خودروهای بی کیفیت داخلی باشد.

حسینی همچنین افزود: بانک مرکزی باید بانک‌های خصوصی و دولتی را موظف کند که لیست اسامی ابربدهکاران بانکی را به صورت کامل منتشر کند و اقدامات لازم برای بازگرداندن اموال عمومی صورت گیرد. اینکه تنها اسامی بدهکاران بالای 100 میلیارد اعلام شود قابل قبول نیست. مگر مبالغ زیر 100 میلیارد پول و اموال مردم نیستند؟/ ایسنا