کلاه برداری در سایت شیپور - چطور باید از فروشنده ای که کالای معیوب فروخته شکایت کلاهبرداری کرد؟

پرسش

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه، من مشکلی برام پیش اومده خواهش میکنم کمکم کنید؛ هفته گذشته تو سایت شیپور یه لپ تاپ خریدم با این توضیح که فروشنده میگفت لپ تاپ هیچ مشکلی نداره از اولشم دست خودم بوده، و حتی پیچشو باز نکردم برای گردگیری فناش؛ لپ تاپ دیدم دو سه تا تست کوچیک که بلدم ازش گرفتم به نظرم مشکلی نداشت، بهرحال پول براش کار زدم؛ دیروز که یکی از دوستانم اومده بود خونم لپ تاپ دید، خلاصه داشت بررسیش می کرد که گفت دیسک یه صدای عجیبی میده، برعکس اینکه فروشنده میگفت اصلاً پشتشو باز نکرده، دوستم به نوع پیچاش نگاه کرد و گفت خیلی باز شده و اونم باز کرد، دید عمر هاردش تموم شده، و عملاً سی پی یو نداره و همین روزاس یه خرج سنگین بذاره رو دستت، منم که متوجه این شدم سریع باهاش تماس گرفتم موضوع رو گفتم و اونم گفت آقا همون موقع که خریدی باید تستاتو انجام میدادی من جنس فروخته شده رو پس نمیگیرم، این شیاد از من کلاهبردای کرد و منو فریب داد، میخام شکایت کلاهبرداری کنم میتونم؟

پاسخ مشاور

نخست اینکه با توضیحاتی که شما دادید، مسیر طرح شکایت کلاهبرداری برای شما مقدور نیست و اگر عیبی که در زمان خرید به همراه کالا بوده و شما با تأخیر متوجه آن شده اید، قانونگذار حق فسخ(خیار عیب) برای شما پیش بینی نموده ولیکن از لحظه آگاهی بایست فوراً از طریق ارسال اظهارنامه فسخ خود را به ایشان اعلام و پس از اون از طریق طرح دعوای تنفیذ فسخ بیع اقدام کرده تا مبالغ پرداختی به حکم قانون عودت داده شود.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.