اختلاف با صاحبخانه سر تخلیه

پرسش

با عرض سلام، من روز یکم بهمن ماه پایان قردادم بود آپارتمان را تخلیه کردم، ولی صاحب خانه چون قرار بود ساعت یک کلید را تحویل بدهم، و به دلیل بدقولی باربری به ساعت 3/5 تعویق افتاد و من آپارتمان را تخلیه کردم، نیامد کلید را تحویل بگیرد و پول پیش من را هم نداد و تهدید کرد از من شکایت میکند چون ساعتی که ایشون میخواستن تخلیه انجام نشده، حالا تکلیف من چیه؟ ضمما قرارداد من برای سال 98 است و سال پیش فقط حرفی تمدید کردیم و تمام اجاره بها را سر موعد پرداخت کردم، حالا باید چکار کنم،

پاسخ مشاور

ابتدا اینکه چون اجاره بها را سر موعد تعیین شده پرداخت کرده اید و موجر تقاضای تخلیه نکرده است، متبادر می گردد که شفاهاً قرارداد تمدید شده است و نسبت به عدم دریافت کلید عین مستاجره، شما تقاضای تامین دلیل به شورای حل اختلاف دهید تا ملک کارشناسی شود و کلید را تحویل شورای حل اختلاف دهید و متعاقب بر آن نسبت به طرح دعوای مطالبه مبلغ ودیعه علیه موجر اقامه دعوا کنید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.