آسیب جسمانی و کبودی بدن مادرم

پرسش

سلام، خسته نباشید. مادرم برای اولین بار در یک مرکز خصوصی سالمندان پذیرش و به مدت 6،7 ماه زندگی میکرد. مشکل مادرم آلزایمر و نیاز به پوشک بود، و از نظر جسمانی کاملا سالم و حتی بدون نیاز به عصا به آسانی راه میرفت. در این مدت برای ملاقات، از فاصله 8 متری فقط میتوانستیم سر و صورت او را ببینیم و هیچ اطلاعی از وضعیت جسمانی او نداشتیم. در 4 ماه اخیر مادرم حتی راه نمیرفت و او را با ویلچر حرکت میدادند. طبق اعلام مرکز بدلیل ضعف بدنی زیاد قادر به راه رفتن نبود! با پیگیری های مکرر من و صحبت با پرستارها و مراقبین، متوجه شدم که قرصهای مادرم را میکوبند و در غذایش میریزند! که قطعا غذای تلخ قابل خوردن نیست. با تلاش زیاد موفق شدم جای مادرم را عوض کنم. در روز ترخیص مدیر مرکز اجازه چک کردن بدن مادرم را به خواهرانم نداد! ما از دیدن وضع وخیم مادرم و لاغری بیش از حد او شوک شده بودیم. بلافاصله مادر را به مرکز جدید بردیم و طبق قوانین بدن مادرم را کامل چک کردند. و در حضور مدیر جدید فیلم و عکس گرفته شد. او را وزن کردند و 40 کیلو بود با لباس و پوشک! مادرم در زمان پذیرش در مرکز قبلی 60 کیلو بود! 20 کیلو افت وزن ظرف 6 ماه! در سمت راست بدن کبودی در شانه، بازو، آرنج، لگن و ران دیده میشد که جدید نبود زرد شده بود و حاکی از زمین خوردن شدید مادرم بود! به دلیل تعویض دیر پوشک، بدن مادرم سوخته بود! مدفوع سیاه رنگ و سفت دال بر سوء تغذیه و کم آبی بدن بود. آزمایش کاملی از مادرم در مرکز جدید گرفته، و نتیجه حاکی از سلامت مادرم بود و افت شدید وزن فقط بعلت سوء تغذیه. راهنمایی نیاز دارم در خصوص تنظیم شکایت کیفری از مدیر مرکز قبلی. و لطفا بفرمایید مبلغ دیه موارد فوق چقدر است. متشکرم

پاسخ مشاور

اگر شما قیم مادرتان هستید، می توانید نسبت به طرح شکایت کیفری ایراد آسیب جسمانی و مسئولیت مدنی ناشی از قرارداد علیه آن مرکز اقدام کنید و اگر قیم ایشان نیستید بایست نسبت به ضم قیم از طریق اداره سرپرستی و دادگاه اقدام کنید. نسبت به میزان دیه آسیب وارده می بایست پزشکی قانونی موارد مورد اشاره را معاینه و نظریه صادر کند. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.