خرید ملک با مبایعه نامه عادی

پرسش

سلام پدر من ملکی را بیست سال پیش از عمویش با حضور شورا و شاهدین خریداری کرده و الان پس از گذشت سه سال فروشنده فوت میشه و بعد ده سال ورثه فوت میشه و الان نوه های فروشنده اومدن میگن ملک مارو پس بدید اون قولنامه که شورا تنظیم و مهر کرده اعتبار ندارد چون پدربزرگ ما مهر و اثر انگشت نزده و فقط امضا هستش که شما جعل کردید حالا این زمینهاکلا بیست سال دست ما بوده و ما درخت کاشتیم و قولنامه داریم .....آیا با وجود قولنامه شاهدین می‌توانند شهادت ندن ...چون یکی گفته قولنامه نوشته شد ولی پول داده نشد. اما ما پول دادیم و تو قولنامه هم مبلغ و هم تاریخ قید شده که فروخته شده. درخصوص تحویل پول چیزی قید نشده؟

پاسخ مشاور

ملک متعلق به خریدار است و ایشان می توانید علیه وراث فروشنده دعوای الزام به تنظیثم سند رسمی در صورت داشتن سند رسمی اقامه کنند. در غیر اینصورت اگر وراث ادعایی دارند می توانند ادعای خود را مطرح و شما به استناد مبایعه نامه ایشان را محکوم به بی حقی کنید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.