واگذاری مغازه و امتیاز آن

پرسش

سلام.من یه مغازه دارم که امتیاز و لوازم مغازه رو به شخصی واگذار کردم و دستخطی بین خودمون نوشتیم که شامل واگذرای امتیاز ها و وسایل کار بود که بنده در قرارداد طی کردم که موظف هستم مغازه رو برای این اقا یکسال تمدید کنم که قبل از یکسال الان به مشکل خوردیم و در قرارداد هم نوشته شده که صاحب مغازه کسی دیگر است و این اقا باید اجاره به ایشان بدهد و من هیچ دخلی ندارم و ایشان زودتر از موعد قرارداد میخواهد خالی کند و ادعای خسارت دارد تمدید مغازه برج3 میباشد و از من بابت تمدید مغازه سفته گرفته. ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ مشاور

تعهد جنابعالی جهت تمدید قرارداد اجاره که به نوعی از طرف مؤجر این مسئولیت را پذیرفته اید، نوعی تعهد به فعل است؛ به این معنا که شما تلاش خود را انجام خواهید داد تا مؤجر را مجاب به تمدید کنید، در غیر اینصورت مکلف به جبران خسارت قراردادی می باشید. اگر پیش از موعد قرارداد اجاره، قصد تخلیه نمودن را داشته باشد، تعهدی از بابت پرداخت اجاره به مؤجر برای ایشان وجود ندارد مگر اینکه شرط قراردادی در این خصوص وجود داشته باشد. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.