رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح الله خدائیان بر لزوم هماهنگی دفاتر اسناد رسمی با تحولات قوه قضائیه و ارائه خدمات این دفاتر با سرعت بیشتر تاکید کرد.
 
 
asnad.jpg (30 KB)
 
 
روز شنبه ذبیح الله خدائیان معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آئین تکریم و معارفه هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران ضمن اشاره به اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی در تنظیم روابط حقوقی جامعه بیان کرد: نقش این دفاتر در تنظیم اسناد رسمی، کاهش دعاوی، نزاع ها و پرونده های ورودی به دستگاه قضایی و صلح و آرامش مردم انکار ناپذیر است. همانطور که در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه، طرح تحول در دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته، لذا انتظار می رود هیئت مدیره جدید این کانون برنامه های خود را همگام با این تحولات و با سرعت بیشتری در ارائه خدمات، در دفاتر اسناد رسمی قرار دهد.
 
وی افزود: باید از جامعه سردفتری حراست بیشتری کرد و با نظارت ها و بازرسی های صحیح مانع آن شد که عده ای سودجو بخواهند با اقدامی ناشایست به حیثیت این قشر بزرگ لطمه وارد کنند. نباید هیچ تردیدی از شفاف عمل کردن داشته باشید و با ارائه گزارش های منظم به جامعه سردفتری، مشارکت بیشتر آنها را جهت ارتقاء فعالیتها و حفظ اعتبار این قشر به عمل آورید./ایرنا