چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم، صبح امروز (دوشنبه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 

Zam.jpg (100 KB)

 

در این جلسه قاضی صلواتی ضمن قرائت و تفهیم مواد 354 و 358 قانون آیین دادرسی کیفری خطاب به نماینده دادستان بیان کرد: باتوجه به قرائت کیفرخواست در جلسات گذشته از نماینده دادستان خواسته می‌شود تا ضمن قرارگیری در جایگاه سوالات خود را مطرح کند.

نماینده دادستان با اشاره به دفاعیات متهم در جلسه قبل، از متهم زم پرسید: آیا قبول دارید به صورت گسترده مرتکب اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران شده اید؟

متهم گفت: خیر، من کار مطبوعاتی می‌کردم.

نماینده دادستان عنوان کرد: در خصوص اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی به صورت گسترده اقرار داشتید که بعد از دی ماه 96 تا اواسط سال 97 اقدامات گسترده تبلیغاتی علیه نظام انجام دادید، چرا که به براندازی معتقد شده بودید، چه توضیحی دارید؟

متهم زم پاسخ داد: یکسری را قبول دارم و یکسری را قبول ندارم من خبرنگار بودم و کار خبری می‌کردم.

نماینده دادستان پرسید: آیا اتهام معاونت گسترده درایجاد احراق، تخریب و اخلال در نظام اقتصادی را قبول دارید؟

متهم زم: خیر.

نماینده دادستان افزود: شما خودت گفتی رضا پهلوی اذعان کرده من رهبر جنبش 96 بودم، شما با انتشار اخبار و فراخوان‌هایی خواستید ماشین های نیروهای انتظامی به آتش کشیده شود.

متهم زم مدعی شد: بعضی حرف‌ها در شرایط خاص بوده‌اند.

نماینده دادستان بیان کرد: در اقرارت گفته ای که پس از بسته شدن کانال آمد نیوز، مراد با من تماس گرفت و گفت که یک کانال جایگزین بزنید و نام کانال جایگزین را صدای مردم گذاشتیم.

متهم زم: درست است اما در مقطعی  مسئول نشر اخبار نبودم.

نماینده دادستان: در روز ده‌ها خبر با عناوین تحریک برای تخریب و اغتشاش منتشر می کردید، بعد می گویید معاونت در احراق و تخریب نداشتید؟

متهم زم گفت: قبول دارم که برخی عبارات را اشتباهی به کار بردم، برخی عبارات اشتباه بوده و پشیمانم.

متهم زم در پایان و در پاسخ به قاضی در مورد نوع رفتار بازجویان با وی اظهار کرد: با بهترین روش رفتار می‌کردند و هرجا که خود می‌خوابیدند من نیز همانجا می‌خوابیدم، همان غذایی که خودشان می‌خوردند، به من می‌دادند.

رئیس دادگاه ضمن اعلام ختم جلسه اعلام کرد: جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد./ ایسنا