سومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه، صبح امروز (یکشنبه) به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

 

tabari.jpg (78 KB)

 

در ابتدای این جلسه، رئیس دادگاه از متهم طبری خواست در جایگاه حاضر شود.

طبری گفت: مطالب خود را در جلسه قبل گفته‌ام و وکیلم بقیه مباحث را بیان می‌کند.

قاضی بابایی اظهار کرد: امروز دفاعیات وکیل شما نیز استماع می‌شود، یکی از اتهامات شما در اراضی کلاک، پولشویی از طریق 42 میلیارد ریال به آقای مشایخ برای خرید سهام است، آیا قبول دارید؟

متهم مدعی شد: خیر قبول ندارم و تکذیب می‌کنم. طی 10 سال گذشته وجوهی بین من و مشایخ تبادل شده که مربوط به کارهای ساخت و ساز است، مشایخ هیچ پرونده‌ای در دادگستری نداشته و ادعایی نیز درباره لواسان ندارد، در مورد وکالت سهام هم بی‌خبرم.

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست توضیحات خود را بیان کند.

در ادامه قهرمانی گفت: اصلا فرض را بر این می‌گیریم قرارداد وجود داشته است، حال سئوالم این است قرارداد کدام کار اقتصادی است که دستمزد یک کارمند قوه که باید در محل کار خود هم حاضر میشده در سال 83 تا 86 مبلغ 8 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود؟ اگر با سود متعارف بانکی هم حساب کنید این رقم بسیار نجومی می‌شود.

در ادامه نماینده دادستان از طبری پرسید آن 4 میلیارد و 200 میلیون تومان را چه کار کردید؟

طبری پاسخ داد شما چه کار دارید؟!

در ادامه قاضی از متهم فرهاد مشایخ خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست ابتدا در باب موضوع اراضی کلاک دفاع کند، سپس از او پرسید که آیا اتهامات وارده را قبول دارد؟
متهم مشایخ پاسخ داد: خیر، این مسائل اصلا به من ارتباطی ندارد.

قاضی از متهم مشایخ پرسید: مگر نجفی شماره حساب طبری را نداشت که مستقیماً پول را برای او واریز کند.

متهم مشایخ پاسخ داد: شماره حساب را داشتم و همینجاست که اقرار می‌کنم که اشتباه نموده‌ام.

قاضی بابایی گفت: در اقدامات نجفی و طبری به عنوان پوشش عمل می‌کردید.

متهم مشایخ گفت: نجفی به حسابم پول می‌ریخت و من از حساب شخصی‌ام پول دادم و اگر پولی به طبری داده شده به دستور نجفی بوده است.

قاضی بابایی اعلام کرد که فیلم مواجهه حضوری متهمان پخش شود.

نماینده دادستان پیش از پخش فیلم مواجهه حضوری، تصریح کرد: ردپای مشایخ را در همه جا دیدیم؛ در موضوع کلاک، در موضوع روما، در پرونده سرخوش و در پرونده صدوقی که خارج از کیفرخواست است، هم مشایخ واسطه بود.

در این بخش از دادگاه فیلم مواجه حضوری متهمین پخش شد که در آن مشایخ و طبری حضور داشتند، متهم مشایخ در بخشی از فیلم مواجهه حضوری که در دادگاه پخش شد، گفت: منصوری را در دفتر طبری دیدم و مشکل کلاک را به منصوری گفت. همچنین قرارداد کاری بین من و طبری امضا شد.

در بخش دیگری از مواجهه حضوری متهم مشایخ خطاب به طبری، گفت که در چشمان من نگاه کن و بگو که آیا در دو نوبت 400 میلیون پول دادی یا خیر؟ (در دو نوبت 200 میلیون تومانی)

پس از پخش فیلم مواجهه حضوری در دادگاه قاضی بابایی با اعلام ختم جلسه دادگاه بیان کرد: جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود./ ایسنا