دکتر جعفر کوشا با اشاره به برخی از ادعای مطرح شده مبنی بر نجومی بودن حق‌الوکاله گفت: حق‌الوکاله نجومی وجود ندارد و تمامی هزینه‌ها وکالت براساس آیین‌نامه‌ قوه قضاییه دریافت می‌شود.

 

164552033.jpg (50 KB)

 

دکتر جعفر کوشا رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران در رابطه با این موضوع بیان کرد: حق‌الوکاله نجومی وجود ندارد و تمامی هزینه‌ها وکالت براساس آیین‌نامه‌ قوه قضاییه دریافت می‌شود؛ البته هزینه برخی پرونده‌ها با توجه به حجم و گستردگی آن‌ها بالا است اما این حق وکالت ها نجومی نیست.


وی با اشاره به فعالیت 100 هزار وکیل در کشور ادامه داد: از زمان الکترونیکی شدن پرونده‌ها، این تعداد وکیل در سال‌جاری پیگیری 177 هزار پرونده را قبول کرده‌اند. این یعنی هر وکیل در امسال‌ به‌طور میانگین کمتر از 2پرونده داشته است و اگر فکری به حال این موضوع نشود، نهاد وکالت با مشکل مواجه خواهد شد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا افزود: کانون وکلا یک نهاد مردمی، مستقل، صنفی و قانونی است. این اتحادیه با نام مخفف «اسکودا» از سال 1382 به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و رییس و هیات رییسه آن هر 2 سال یک‌بار انتخاب می‌شود. اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا هم‌اکنون 25 کانون فعال در کشور دارد. کانون مرکزی این اتحادیه با عضویت استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، سمنان و تهران فعالیت دارد. کانون وکلا در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی یکی است و کانون کهگیلویه و بویراحمد نیز زیرمجموعه استان فارس است. استقلال کانون‌های وکلای تمامی استان‌های کشور در دستور کار اتحادیه قرار دارد. تعامل این اتحادیه با قوه قضاییه مطلوب است و این ارتباط از زمان فعالیت آیت الله رئیسی بیشتر شده است.


وی دغدغه اصلی این کانون را استقلال آن دانست و اظهار داشت: استقلال کانون وکلا باعث انجام وظایف در چهارچوب قانون است./ ایرنا