معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اظهار داشت: پیگیری گزارش‌های واصل شده در خصوص تخلفات برخی وکلا و اعضای هیأت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری‌ به طور جد در حال انجام است.

حجت الاسلام قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در این رابطه بیان کرد: در ساختار جدید معاونت که بیش از یک سال از تصویب آن می‌گذرد، ساماندهی و نظارت بر وکلا نیز در عداد تکالیف معاونت قرار گرفته است و پیگیری گزارش‌های واصل شده در خصوص تخلفات برخی وکلا و اعضای هیأت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری‌ و تعامل مستمر معاونت با دادستانی کل کشور در این خصوص به جد در حال انجام است.

وی ادامه داد: با تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1400 تلاش در خصوص پیگیری اجرای بهینه این آیین‌نامه در مراجع مربوط در دستور کار قرار گرفته است.

قدرتی افزود: پس از ارجاع آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1400 به معاونت، جهت بررسی و اظهار نظر کارشناسی، به خصوص به منظور بررسی موارد مطرح شده توسط کانون وکلای دادگستری، آیین‌نامه مذکور حسب دستور ریاست قوه قضاییه در حال بررسی توسط قضات و مستشاران مربوط است. در همین راستا جلسات کارشناسی و تخصصی متعددی در معاونت حقوقی و امور مجلس برگزار شده است؛ با حصول نتایج و پس از برگزاری جلسه مشترک با کانون وکلای دادگستری و مرکز امور وکلای قوه‌قضاییه، نتیجه جهت اتخاذ تصمیم، محضر ریاست قوه قضاییه ارسال خواهد شد./ ایسنا