مبالغی پول برای ارسال دستگاه پوز برای کسی واریز کردم، اما خلف وعده کرده چیکار کنم؟

پرسش

با سلام. از ابتدای سال بنده به عنوان فروشنده دستگاه های پوز بیسیم فعالیت داشتم که با شرکتی در تهران که تامین کننده و ثبت کننده مدارک و دستگاه ها بود مشغول به کار شدم و در این مدت با شخصی به صورت تلفنی و مجازی در ارتباط بودم. در طول این مدت چندین واریزی به حساب این شخص داشته و دستگاه ها را برایم ارسال می کردند. تا چندی پیش که یک دستگاه برای تعمیر مرجوع کردم و مبلغ سه دستگاه هم به حساب این شخص واریز کردم اما دستگاهی برای بنده ارسال نشد و به تماس های بنده با این شخص پاسخی داده نشد. که بنده با خود شرکت تماس گرفتم و مطلع شدم از چندی قبل تر این شخص دیگر در آن شرکت حضور ندارد. حال خواستم بدانم برای دریافت حق زایل شده ام باید از شرکت شاکی باشم و یا از آن شخص؟ و نکته دیگر اینکه چون مبلغ واریزی از حساب خودم نبوده و شخص ثالثی از طرف بنده این مبلغ را به حساب ایشان واریز کرده برای ارائه مستندات چگونه باید اقدام کنم؟ ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

پاسخ مشاور

اگر قراردادی فی مابین امضاء شده، بایست به آن قرارداد و پرینت حساب استناد کنید در غیر اینصورت صاحب حساب باید دعوای ایفای ناروا و استرداد وجه واریزی علیه دریافت کننده اقامه کند و شرکت در این خصوص طرف دعوای شما محسوب نمی شود.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.